• 505-569-965
  • kontakt@sfgfx.pl
  • pon - pt: 08.00 - 16.00
  • 19

    mar

    2021

Zdrowe i niezdrowe oleje

The Goods:

Olej lniany: Świetne źródło niezbędnego alfa linolowego kwasu tłuszczowego i kwasów omega-3, w których większość ludzi ma niedobór. Len zawiera również lignany, które pomagają organizmowi metabolizować estrogeny. Może wspomagać zdrowie układu pokarmowego poprzez natłuszczanie wewnętrznej wyściółki jelit. NIE podgrzewaj tego oleju - jest on wrażliwy na temperaturę i powinien być przechowywany w lodówce w ciemnej butelce.

Olej z ryb: Ten superstar olej jest wysoki w bardzo poszukiwanych kwasów tłuszczowych omega-3. Wykazano, że olej rybny zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera, wspiera zdrowie tętnic, poprawia nastrój i zmniejsza stan zapalny. Dobre rzeczy!

Olej z pestek winogron: Ostrzeżenie - ten olej może być złe, jeśli nie zakupione prawidłowo! Olej z pestek winogron pochodzi z winogron, ale może być ekstrahowany chemicznie w nie organicznych wersjach. Upewnij się, że olej jest tłoczony na zimno i organiczne. Ma bardzo wysoki punkt dymienia, więc może być wielki dla wysokiej temperatury gotowania i jest bogaty w witaminę E, polifenole i flawonoidy.

Oliwa z oliwek: Kto nie kocha odrobiny oliwy z oliwek? Ten powszechnie spotykany tłuszcz jest jednonienasycony, który okazał się pomóc obniżyć poziom cholesterolu całkowitego i pomóc w kontroli cukru we krwi. Toleruje niższe temperatury gotowania, ale najlepiej trzymać ją w dressingach lub stosować po ugotowaniu, aby zapobiec utlenianiu.

Olej palmowy: To jest zdradliwe. Olej palmowy, podobnie jak olej kokosowy, jest wysoce nasycony i stabilny termicznie. Zawiera tocotrienols, forma witaminy E, która może pomóc w zapobieganiu udarów mózgu, zgodnie z badaniami w ostatnich dwóch dekadach. Powodem, dla którego jest on podstępny, jest jego negatywny wpływ na środowisko. W Indonezji, popyt na olej palmowy doprowadził do wyrębu lasów tropikalnych, emisji gazów cieplarnianych, niszczenia siedlisk, co prowadzi do krzywdy krytycznie zagrożonych gatunków i zanieczyszczenia wody. Kupuj zrównoważony olej palmowy, kiedy tylko jest to możliwe.

Olej kokosowy: Mój bardzo ulubiony olej ze wszystkich! Olej kokosowy jest półki stabilny tłuszcz nasycony i może tolerować ciepło z gotowania bez mutacji i stają się rakotwórcze. Tłuszcze nasycone mają złą sławę, ale naturalnie występujące tłuszcze nasycone są w rzeczywistości niezbędne i korzystne dla organizmu. Olej kokosowy jest bogaty w średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które są łatwe dla organizmu do rozbicia i spalenia na energię, a nie są przechowywane jako tłuszcz. Oznacza to, że działa on bardziej jak węglowodany w organizmie bez skoków poziomu cukru we krwi i może pomóc zwiększyć metabolizm. Jest to również bogate źródło kwasu laurynowego, który ma właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne.

Olej z awokado: Ten maślany, orzechowy w smaku olej jest odżywczo bardzo podobny do oliwy z oliwek pod względem zawartości tłuszczów jednonienasyconych i korzyści dla serca, cholesterolu i cukru we krwi. Zawiera również przeciwutleniającą witaminę E i ma bardzo wysoki punkt dymienia, co czyni go doskonałym olejem do gotowania na wyższej temperaturze.

Olej z orzechów włoskich: Ten bogaty w składniki odżywcze olej zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, witaminy z grupy B, witaminę E i niacynę. Jest również bogaty w fitoskładniki i dostarcza selenu, magnezu, cynku, żelaza i wapnia. Wykazano, że ten pyszny olej z orzechów korzystnie wpływa na poziom cholesterolu i obniża poziom trójglicerydów. Jest bogaty w kwas elagowy, który jest przeciwutleniaczem przeciwdziałającym działaniu wolnych rodników, a FDA uznała go za tłuszcz zdrowy dla serca, nadający się do regularnego spożycia. Nie podgrzewaj tego oleju i zużyj w ciągu 3-6 miesięcy od zakupu, ponieważ jest łatwo podatny na utlenianie i psucie się. Delektuj się jego głębokim orzechowym smakiem w sałatkach lub skrop nim warzywa po ugotowaniu.

Olej z orzechów makadamia: Jest to kolejny mój ulubiony olej! Ma bogaty smak makadamii i jest bardzo wysoka zawartość tłuszczów jednonienasyconych (wyższa niż oliwa z oliwek!). Jest bardzo stabilny na półce i nie utlenia się łatwo. Ze wszystkich orzechów, olej z orzechów makadamia ma najniższą zawartość kwasów tłuszczowych omega-6 w stosunku do omega-3, co pomaga zapobiegać zaburzeniom równowagi kwasów tłuszczowych. Zawiera również przeciwutleniacze, takie jak skwalen, które chronią nas przed wolnymi rodnikami.

Złe strony:

Olej rzepakowy: Olej ten jest często zalecany jako zdrowy i bogaty w omega-3's. Nie daj się oszukać. Olej rzepakowy pochodzi z rzepaku, który jest przetwarzany za pomocą rozpuszczalnika naftowego do ekstrakcji oleju i 90% czasu jest genetycznie modyfikowany. Jest on również częściowo uwodorniony i zazwyczaj przetwarzany w temperaturze powyżej 500 stopni. Oznacza to, że kwasy omega-3 są całkowicie zjełczałe, gdy kupujesz go na półce.

Olej kukurydziany: Czy wydaje ci się to dziwne, że rolnicy w jakiś sposób pozyskują olej z kukurydzy? Kukurydza jest wysoce uprzemysłowione uprawy i olej kukurydziany jest jednym z pochodnych chcesz zostawić z kuchni. Ten zapalny olej o wysokiej zawartości omega-6, niskiej omega-3 jest często modyfikowany genetycznie i zwykle uwodorniony, co dodaje niezdrowe tłuszcze trans.

Olej arachidowy: Orzeszki ziemne są rośliną strączkową, która zawiera anty-składniki odżywcze zwane lektynami. Są one bardzo trudne do rozłożenia przez organizm i prowadzą do stanów zapalnych. Dodatkowo, olej arachidowy jest bardzo wysoki w omega-6 kwasów tłuszczowych, które, gdy spożywane w większych ilościach niż omega-3, jak to jest powszechne u większości Amerykanów, omega-6 tłuszcze mogą powodować problemy, takie jak choroby serca i stan zapalny. Orzeszki ziemne są również głównym alergenem i mogą wywoływać reakcję immunologiczną u wielu osób. Ponieważ orzeszki ziemne są bardzo podatne na pleśń, są one często mocno traktowane podejmowania olej z orzeszków ziemnych pestycydów obciążone.

Olej słonecznikowy: Bardzo podatny na jełczenie, ponieważ jest często silnie utleniony w procesie przetwarzania. Jest bogatszy niż większość olejów roślinnych w tłuszcze omega-6 i bardzo niski w omega-3, co czyni go prozapalnym. Olej z krokosza barwierskiego: BARDZO wysoki w wielonienasycone tłuszcze Omega-6 z zerową zawartością Omega-3. Pozbawiony składników odżywczych i wysoce uprzemysłowiony. Został powiązany z chorobami naczyń krwionośnych i jest bardzo podatny na utlenianie, co równa się jełczeniu.

Olej z nasion bawełny: Jest to jeden z najgorszych. Olej z nasion bawełny pochodzi z bawełny i wymaga uwodornienia. Nie wiem jak ty, ale ja bym nie jeść bawełny, więc dlaczego mielibyśmy jeść olej z niego? Jest to zwykle bardzo wysoka w pozostałości pestycydów i zawiera naturalne toksyny. Dość powiedzieć.

Olej sojowy: Bardzo niestabilny olej, który jest często uwodorniany, aby wydłużyć okres przydatności do spożycia i uczynić go odpowiednim do stosowania w produkcji żywności. Wykazano, że olej sojowy ogranicza funkcjonowanie tarczycy i jest bogaty w fitoestrogeny, co jest szczególnie szkodliwe dla mężczyzn.

  • Telefon:
    505-569-965

  • ul. Baronowa 4
    34-456 Kraków

  • E-mail:
    kontakt@sfgfx.pl

O nas
logo-footer

Strona stworzona z myślą o osobach chcących uzyskać przydatne informacje na temat zalet picia świeżych soków oraz produktów do ich pozyskiwania.

Banner
Sklep ekologiczny - www.sklep.puregreen.pl

Zapraszamy do odwiedzenia strony sklepu pure green. 

© Copyright sfgfx. All Rights Reserved.